Monday, January 17, 2011

Dag 07 – Min bästa vän

Oj då. Min bästa vän, har två riktigt nära, Alicia och Elin.

Alicia är den av oss tre som har bäst koll på saker, ändå blir det jag som planerar mycket konstigt nog. Alicia är också lugnast, men det betyder inte att hon inte är lite av en galning hon med. Mest av hennes galenhet kommer ut i det hon säger, det mest konstiga sakerna. Hon kan också få lite damp och bara hoppa på nån. Alicia har jag känt längst, eftersom vi båda gick i musikklass från fyran till nian. I och för sig gick vi i parallell klasser men när vi började ettan blev det ändå att jag drog mig till henne eftersom hon var den enda jag egentligen visste vem det va. Vad jag inte visste då va att tjejen med enorma ögon skulle bli en av de närmaste vännerna någonsin.

Elin är min andra halva, helt stört att vi kan vara mil från varandra och ändå säga och tänka på exakt samma saker. Vi skrämmer varandra lite, vi tänker liksom lite för lika. Vi kan skratta åt det mesta, har samma värderingar och känner varandra fruktansvärt bra, även om vi bara känt varandra sen ettan på gymnasiet. Människor tror att vi är barndomsvänner, och det gör mig väldigt glad. Inte visste väl jag att den där blondinen skulle bli min bästa vän, inte visste väl jag att vi skulle ha så många gemensamma intressen. Men jag är otroligt glad över det.

Tillsammans har vi tre gjort så sjuka saker och våra samtalsämnen i allmänhet är ganska skumma. Vi är inte speciellt tjejiga och är väldigt lätta att umgås med. De flesta som träffar oss tycker om oss väldigt mycket, men tyvärr dömer många oss utifrån rykten och våra utseenden. Det bästa är dock att vi inte bryr oss, vi känner dem vi vill känna, umgås med dem vi vill umgås med. Mycket enkelt.

Älskar er något enormt, vet att jag säger det alldeles för sällan (dock väldigt ofta på fyllan). Ni betyder så otroligt mycket för mig, tack för att ni står ut med mig.

No comments:

Post a Comment